2011/12/15

Egy nézsai viszontagságai Magyarországon - 1.rész - Tartozás - Váci kórház SFR

  "Tudom én is megnyugodnék, ha valahová tartoznék..."

"Balhüvelykem bizsereg..."
A dolog ott kezdődött, hogy rendesen bevertem a bal  hüvelykujjam körömházát, ami fokozatosan elkezdett bedagadni. Különösebben nem foglalkoztam vele, de amikor már a tollat sem tudtam fogni, tudtam, hogy valami nincs rendben. Jó lenne megmutatni egy orvosnak, mert már nem csak bizsergett, de kezdett elviselhetetlenül fájni. Vácon dolgoztam, így munkaidő után felmentem a váci kórház "Sürgősségi Felvételi Részlegére" (SFR). De lehet, hogy nem kellett volna...


Megmutattam a diszpécsernek, aki már rögzítette is az adataimat. Ilyenkor automatikusan kérik a TAJ kártyát, a számokból kiderült, hogy lakóhelyem Nézsán van. Ez pedig igen nagy probléma, mert nem oda tartozom! "Miért nem Balassagyarmatra ment?" - hangzott a találós kérdés. Este hat órakor én meg csak álltam ott megalázva és szégyelltem magam hogy rossz helyre mentem, meg még az ujjam is fáj... És hogy ezt nehogy elfelejtsem még egy párszor elmondták nekem ott-tartózkodásom alatt, hogy semmi keresni valóm nincs itt, máshová tartozom. De csakis azért, mert fáj megkegyelmeznek, foglaljak helyet a váróba majd szólítani fognak...

A váróban túl sok hely nem volt, hát egy csendesebb helyre húzódtam és vártam, hogy behívjanak. Közben elgondolkodtam azon, hogy hová is tartozom. De milyen kicsi a világ, pont itt találkozok egy nézsaival, aki szintén valamilyen problémával várakozott. - Egyébként az a tapasztalatom és biztosan mindenkinek volt már ilyen esete, hogy bárhová sodorjon is a szél, a világ bármely szegletébe mindig feltűnik egy magyar honfitárs és ez jó érzéssel tölt el, de így van ez kicsiben is ha ritkán eljutok Magyarország valamelyik távolabbi pontjára szint biztosan találkozom nézsai vagy környékbeli földimmel. - Tehát szóba elegyedtünk és rákérdeztem, hogy szintén ilyen megalázó módon kezelték-e a betegfelvételi pultnál? A válaszán persze meglepődtem: "Dehogy, nekem van Pest megyei ideiglenes lakcímem. Neked nincs?"  Szóval ennyi! Ez kérem Magyarország, itt mindig van egy kiskapu és máris megnyílik az út a probléma megoldásához, és nem szegeznek fel azért mert nem tartozol oda ahova.

 Gyerekkorom óta sürgősebb esetekben édesanyámék Vácra hordtak orvoshoz, ide a kórházba, ahová most épp nem tartozom. Nézsai szemmel logikus is lenne, hiszen Nézsától Vác 20 km-re van Balassagyarmat pedig 40 km-re. Később csonttöréseimet is itt tették rendbe... Köszönet és hála Jakab doktornak érte.
-
Tényleg hová is tartozunk valójában?
Ez másokra is tartozna...
Aztán eszembe jutott a Korál "Tudom én is megnyugodnék" című száma.


De lehet, hogy ez nem is ide tartozik!
--
NBP

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

--::--